Rynek Infrastruktury
- Nie sądziłem, że tylu łodzian będzie chciało pojechać najpierw z Fabrycznej na Widzew, a potem wrócić na Fabryczną. Ten przejazd jest symboliczny, ale przepełniony nadzieją na nowe, to już niedługo nastąpi - mówił Grabarczyk stacji TVN24 tuż przed odjazdem pociągu. - To inwestycja, która daje nową szansę, powstanie przestrzeń nowego centrum miasta, na to łodzianie czekają. Musimy pomagać, żeby ta inwestycja ruszyła bez opóźnień, i żeby została zakończona w terminie - dodał minister w rozmowie z PAP.
Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma się w przyszłości stać częścią tzw. Nowego Centrum Łodzi. Tory i perony znajdą się 16,5 m pod ziemią, zaś 10,5 m nad nimi ma przebiegać sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Stacja kolejowa Łódź Fabryczna będzie posiadała cztery perony i osiem torów. Sposób zagospodarowania samego budynku dworca Łódź Fabryczna jest jeszcze konsultowany z konserwatorem zabytków. Budowę realizuje konsorcjum firm: Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Inwestycja jest finansowana przez PKP PLK, Miasto Łódź oraz PKP SA przy wsparciu środków unijnych.